Tuesday, October 16, 2012

Yolo


Ma panin pealkirjaks kõigile tuntud sõna "yolo", mis on siis lühend inglise keelsest lausest You only live once. Ma valisin selle tsitaadi sellepärast, et me saaksime aru, et elu tuleb elada täiel rinnal, kuna meil kõigil on vaid üks elu. Minu tutvusringkonnas on palju selliseid eakaid inimesi, kes järgivad seda põhimõtet ka soliidses eas. Tean üht Härrat, kes on juba 72 aastane, aga alles paar aastat tagasi tegi ta lõpparve päästjana, nimelt ta oli tuuker, kelle elu ei ole teps mitte lihtsamate killast. See Vanahärra kulutab oma päevasest energiavarust 100% täielikult ära. Hommikul tõustes ei lähe ta unisena söögilaua taha lehte lugema, vaid paneb spordiriided selga ja jalgrattaga sõitma. Peale trenni suundub ta tööle, nimelt see Härra on turvamees. Peale tööl käimise on tal palju hobisid, näiteks talviti käib ta jääaugus suplemas, suveti peab vahti rannas rannavalvurina. Kõige muu kõrvalt on see mees ka tunnustatud judo treener, kelle käe all valas higi ka eelmine põlvkond. Selle vanahärra tunnuslause on "Yolo". Ma ei te mitte ühtegi 70-ndates aastates inimest, kes on nii aktiivne ja töökas, kui too härra.
  Nähes paljusid eakaid inimesi enda ümber, ma vahest vaatan ja mõtlen,  et millist kogemuste ja tarkuste pagasit nad endaga kaasas kannavad. Me peaksime oma vanaemasid ja vanaisasid hoidma, mitte laskma neil  eemalduda ühiskonnast, kus nad on eraklikud ja ei suhtle inimestega. Räägitakse, et Loll õpib oma vigadest aga tark teiste omadest. Kui me suhtleksime pidevalt kogenenud inimestega, siis me suudaksime neid vigu vältida, mida teised on oma elus teinud - see oleks ju meile, noortele, ülimalt kasulik. Usun, et kui ma järgin neid põhimõtteid, mida ma olen vanematelt inimestelt ammutanud, suudan elada elu täiel rinnal kahetsemata tehtut oma elu jooksul. 

No comments:

Post a Comment