Monday, October 15, 2012

Vanus on kõigest number



  Kas vanusega kaasnevad mingid kindlad piirid, või jääb see siiski ainult numbriks, mida me igaüks aasta möödudes suurendame, kes väiksema, kes suurema peoga?
  Minu arvates on see siiski ainult number. Tooksin näiteks oma vanavanemad. On ikka aktiivsed vanad! Väga harva on selliseid päevi, kui minu memm lihtsalt istub ja mitte midagi ei tee. Ikka ja jälle leiab ta mingi tegevuse. Kas siis on vaja lilled ümber istutada, marjad korjata, kartulid üles võtta või on vaja toas midagi teha, kas koristada, kududa või siis süüa valmistada. Pole vist olemas tegevust, mis oleks tema jaoks igav või tüütu ning kõike teeb ta suure õhinaga. Vanust on tal kogunenud juba 75 aastat.
  Samuti on aktiivne minu vanaisa. Ma küll ei oska öelda, palju on selliseid mehi, kes veel 77 aastaselt mööda katuseid ronib ja katuseharjale plekke kinni lööb, aga selline on minu vanaisa. Kui algab sügisene jahihooaeg, lööb vana kaasa igal üritusel ja iga ilmaga. Jahimees on ta olnud juba 60 aastat! Tihti nokitseb ta garaažis ja leiutab midagi uut välja, mida on majapidamises tarvis. Kuldsete kätega mees! Arvuti ei ole talle samuti võõras. Vahel loeb ta sealt ajalehti või surfab niisama internetis.
  Mõlemil on elu jooksul toimunud nii mõndagi huvitavaid ja neid jutte jagavad nad tihti näiteks sünnipäevadel. Tihti kuuleb seikasid vanaisalt, kus ta räägib oma rallisõitudest kui ka jahiretkedest või siis jutustab vanaema, kuidas ta mootorrattaga põõsasse sõitis.
  Minu vanavanemate puhul on vanus tõesti ainult number ja selle numbri suurenemist peavad nad alati suure peoga.

Kristjan Teär
10.B

No comments:

Post a Comment