Sunday, October 14, 2012

Aktiivselt vanaks

 

Vanus on kõigest number




Igas vanuses saab olla aktiivne, osaleda üritustel või teha midagi enda jaoks, mis sulle meeldib.Mina toon näite oma vanaisa, tema on 70-aastane ja minu arust vägagi aktiivne,elurõõmus, väärikas ja tegus vanainimene. Ta hoiab lapselapsi, suhtleb sõpradega ja mis kõige toredam, kannab endas paljude põlvkondade elutarkust.Ta tegeleb traktorite remontimisega ja tal on oma käsitöökoda. Mitte iga 70-aastane vanamees ei tegele heina- ja kartulivõtmisega, kuid minu vanapapi sellega tegeleb. Veel talle meeldib käia looduses ringi, värsket õhku hingata. Tal on üks hobi - jahindus. Vanake on tegelenud sellega juba 13 aastat, on käinud mitmetel suurematel jahindusüritustel ja talle väga meeldib see hobi.
Vanaisa ongi minu eeskujuks, ma tahaksin ise ka elada sellist elu, kus veel tunned, et oled noor ja võid kõike teha. Ta ütles mulle ükskord : ``Peaksime varakult mõtlema sellele,et tulevikus enam terve olla``, ja see lause on mul tänaseni meeles.
On hea, kui lapsed on näinud oma vanavanemaid, kuidas nad elavad, kuidas muutuvad tasapisi nõrgemaks ja lähenevad olematusele. Arvan, et selle nägemine muudab noore inimese hingelt sügavamaks. Mina isiklikult näen oma vanaisa iga nädalavahetus, ja alati on meil midagi koos teha, kas rääkida või midagi tegusat teha.Mulle meeldib temaga koos aega viita, ta oleks nagu minu parim sõber, kes kuulab ja annab nõu.
Nagu õeldakse : ``Väärikalt vananeb inimene siis, kui ta on terve, tegus ja seda kuni kõrge vanaduseni.``


                                                                                                                                                        Marek Kesküll 10B

No comments:

Post a Comment