Sunday, October 14, 2012

Vanus on kõigest number

    Me jääme iga päevaga vanemaks. Iga päevaga kasvame me suuremaks. Samuti ka meist vanemad inimesed, kellest mõned on olnud meile alati eeskujuks.
    Väga huvitav on teada millega vanad inimesed tegelevad. Mõned tegelevad rohkem spordiga, mõned on rohkem toainimesed ja nii edasi ja edasi. Inimesi on erinevaid, samuti ka alasi, millega vanamaks jäädes tegeleda.
    Minu eeskujuks on minu vanaema, kes on 72 aastat vana. Ta on väga kaua aega oma elust töödanud. Viimati käis ta tööl käesoleval aastal, seda üle mitme aasta, endal ammu pensioni aeg käes. Kui rääkida vabast ajast, siis selle veedab ta alati targalt ära. Kas käib koeraga pikal jalutuskäigul, koob, loeb raamatut (ta on suur raamatu-sõber) või kõpitseb hoopis ühel või teisel põllul. Sügiseti riisub ta ka igapäevaselt lehti. Midagi ülearu rasket vanainimese jaoks ei ole, ega ju? Ei ole jah. Justnimelt, ka minu arust on tark enda vananemisaastad rahulikult mööda saata ja veeta aega targalt pereseltsis, kas siis neile süüa valmistades, lapselapsi kasvatades või neid lihtsalt naerma pannes. Ja seda minu vanaema just teebki. Ta on alati olnud meie vastu armas ja hoolitsev.
    Kui rääkida aktiivselt vananemisest, siis on vist vale väita, et minu vanaema seda väga aktiivselt teeb, aga ometi on ta mulle mitut moodi eeskujuks, nii aktiivses kui ka mitte aktiivses mõttes.
    Kui ma ühel päeval aknast välja vaadates näeks, et mu vanaema mööda küla ringi jookseb, vaataksin ma teda üpris veidra pilguga, kuid kindlasti kellegi jaoks oleks see täiesti tavaline vaatepilt.  
   Arvan, et kõik need eakad inimesed, kes aktiivsed on, on väga tublid ja toredad ning näitavad mitmeski mõttes head eeskuju. Nad peaksid kindlasti samas vaimus jätkama!

No comments:

Post a Comment